English French German

Γουστάρω που είμαι απ’ την (στην) Αίγινα γιατί…


του Νίκου Μαρίνου

Τρώω το φιστίκι μου φρέσκο απ’ το δέντρο και είναι ΠΟΠ
Κάνω μπάνιο το καλοκαίρι όπου γουστάρω
Το νυφοπάζαρο της παραλίας δεν το αλλάζω με τίποτε στον κόσμο
Έχω και θάλασσα και βουνό και πεύκο σε συσκευασία ενός
Ο Άγιος Νεκτάριος και ο Άγιος Διονύσιος είναι προστάτες μου
Μετά από μεγάλη απουσία, όταν έρχομαι με το καράβι απ’ τον Περαία και βλέπω το Φανάρι του
Μπούζα και την Κολώνα δακρύζω ασυναίσθητα
Έχω τον δικό μου Παρθενώνα, τον Ναό της Αφαίας
Το εκκλησάκι του Άι Νικόλα είναι πάντα άσπρο
Άμα γουστάρω να πάω πλατεία, πάω Κυψέλη
Από την Παναγίτσα μέχρι του Βογιατζή θα πω και θα μου πουν πενήντα καλημέρες με χαμόγελο
Και άφραγκος να είμαι, ένα καφέ ή ένα ούζο με ένα ποτήρι νερό, θα το πιω
Ήμουν, είμαι και θα είμαι στην Πρώτη Πρωτεύουσα του νέου Ελληνικού Κράτους
Το πρώτο νόμισμα που φτιάχτηκε ήταν η Χελώνη στην Αρχαία Αίγινα
Άμα θέλω να περπατήσω, ανεβαίνω στην Παναγιά την Χρυσολεόντισσα
Βρίσκω ακόμα ντόπια ρετσίνα στον Μεσαγρό
Και ηφαίστειο (σβησμένο) έχω στο Βουρκάνο
Ο δικός μου Όλυμπος και Κίσσαβος είναι το Όρος με την Δραγουνέρα
Ομορφιά σαν την Όμορφη Εκκλησιά δεν βρίσκεις πουθενά
Ψαρούκλες και θαλασσινά βρίσκω στην Πέρδικα
Αν θέλω κουλτούρα την βρίσκω μες τα πόδια μου με ένα σωρό εκθέσεις όλον το χρόνο
Έχω το Φιστίκι Φεστ και το Φεστιβάλ της Ντόρας Μπακοπούλου
Τα πανελλαδικά και παγκόσμια πρωταθλήματα στην Ιστιοπλοία, το Beach Volley, τα Jet Ski και ο ημιμαραθώνιος Κωστάκου γίνονται εδώ
Έχω τον δικό μου Μυστρά, την Παλαιαχώρα
Την θέα που έχω απ’ τον Άγι’ Αντώνη μόνο σε κυκλαδονήσια την βρίσκεις
Έχω το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο
Το φως της Αίγινας είναι μοναδικό στην Ελλάδα
Έχω το απόλυτο μεσογειακό κλίμα
Έχω τα μοναδικά Καποδιστριακά κτίρια
Τον Αιγινήτη Δία τον λέγαμε Ελλάνιο
Οι κυνηγοί συνυπάρχουν με το Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων
Είμαστε κουτσομπόληδες αλλά, φιλόξενοι και έξω καρδιά
Έχω Εθνικό Δρυμό την Μονή
Για καμάκι πήγαινα στην Αγιά Μαρίνα
Έχω τοποθεσία και ακρωτήριο με το όνομα Τούρλος
Έχω τέσσερις δυνατές θεατρικές ομάδες με εκπληκτικό ρεπερτόριο
Όταν λέω ότι πάω στα Λουτρά, όλοι καταλαβαίνουμε την Σουβάλα
Έχω τρία υπαίθρια, καταπληκτικά, σινεμά
Πάω Φάρο με ιππήλατο
Αν θέλω ν’ αγοράσω ψάρια, εκτός απ’ τον μανάβη στην Ψαραγορά, υπάρχει και ο ψαράς στη βάρκα
Τα κοκόρια φωνάζουν ακόμα όταν ξυπνάω
Έχω τα καλύτερα χταπόδια γιατί τρώνε αχιβάδες
Το φιστίκι γλυκό και το κοπανέλι δεν λείπει από κανένα παραδοσιακό Αιγινήτικο σπίτι.
Ακόμα φτιάχνονται Αιγινήτικα κανάτια και άμα λάχει, ζωγραφίζονται κιόλας
Ο Καζαντζάκης, ο Νικολάου, ο Μόραλης, ο Καπράλος και πολλοί άλλοι δημιούργησαν κάτω απ’ το Αιγινήτικο φως
Έχω τον Ελαιώνα πίσω απ’ την Αιγινήτισσα με ελιές πάνω από 2.000 χρόνια παλιές
Όταν κοιτάς κάτω απ’ την Παναγιά του Μπάση, είναι σαν να είσαι σε αεροπλάνο
Το φεγγάρι του Αυγούστου το χαίρομαι απ’ τον Άγιο Βασίλη
Η αρχιτεκτονική του πρώην Ορφανοτροφείου (Φυλακές) σε μαγνητίζει
Στον Κοντό βγάζουμε νερό απ’ το πηγάδι με το μαγκάνι
Ακόμα συλλέγουν το ρετσίνι απ΄ τα πεύκα
Αν θέλω να φάω χόρτα τρώω πορίχια και καρδαμίδες
Έχω τον Ανθρώπινο Κύκλο Προσφοράς και το Λεούσιο
Η Φιλαρμονική και η Χορωδία είναι τριζάτες
Υπάρχουν ακόμα Ταβερνεία και Καφενεία που κρατάν την παράδοση
Το ποδήλατο θα αντικαταστήσει το μηχανάκι
Τα παιδιά μου μεγαλώσαν στα χωράφια και μαζέψαν τα πρώτα τους ζαμπάκια κι ανεμώνες, εκεί που μάζευε η μάνα τους αλλά και η μάνα της μάνας τους
Στον Μεσαγρό υπάρχει το μοναδικό, Σπίτι του Ροδάκη
Τα στενά της Αίγινας μυρίζουν ακόμα αγιόκλημα και νυχτολούλουδο τα βράδια
Ο Τηλέγραφος δεν είναι κολώνα του ΟΤΕ, αλλά πλαζ
Η πιτσιρικαρία πάει ακόμα κατηχητικό αλλά και παπαδάκια
Κάποιοι μαζεύουν ακόμα μπιμπιλόνια για να φτιάξουν ξώβεργες
Η Γαρούφω έζησε στην Αίγινα (ποιητική αδεία)
Αν ήθελα ν’ ακούσω βιολί παραδοσιακό έψαχνα τον Άπορο
Της Αναλήψεως ανάβω φωτιά στον Προφήτη Ηλία
Στον Άγιο Σώστη, στην Παναγία και στον Άγιο Στάθη γίνονται ακόμα πανηγύρια
Αν θες αρνί ντόπιο, βρίσκεις
Στην Πέρδικα κάνεις και Ιππασία
Οι ενεργοί σύλλογοι ξεπερνούν τους δεκαπέντε
Αν έρθεις μια φορά στην Αίγινα… σίγουρα θα επιστρέψεις!

Πηγή

οι πιο προσφατες αναρτησεις

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...